Гуми с водно пълнене

Като баласт гуми могат да бъдат напълнени с вода. Това може да се направи както при гуми с вътрешна гума, така и при безкамерни гуми, при условие че джантите са защитени срещу корозия – например с прахово покритие. Към водата трябва да се добави антифриз, например под формата на калциев или магнезиев хлорид. За пълнене на гумите с вода се използват специални вентили и накрайници, налични на пазара.
Гуми с водно пълнене

Така се пълнят гумите с вода

Колелото се завърта така, че вентилът да се намира най-отгоре. След това вътрешният или външният вентил се развива и на отвора се поставя пълнителният нипел. Той се свързва към воден маркуч. По време на пълненето с вода нипелът позволява на въздуха да излезе.

След като гумата се напълни, нипелът се отстранява и вентилът се завинтва обратно.

Гумата никога не се пълни 100% с вода – около 25% от нейния обем остава пълен с въздух. Това позволява налягането да се регулира по стандартен начин.

Калциев хлорид (CaCl₂)

При водно пълнене е важно да се вземат мерки срещу замръзване. Обикновено към водата се добавя калциев хлорид (CaCl₂) в следните концентрации:

Heuver concentraties calciumchloride
Heuver banden met watervulling

Пример

75% от обема на гума с размер 600/65R38 е 500 литра (за всички размери и съответните 75% обеми вижте таблицата по-долу). Когато се цели защита от замръзване до -20 °C, водното пълнене трябва да се извърши в следните пропорции:

  • Количество CaCl₂: 500 × 0,24 = 120 kg
  • Обем вода: 500 × 0,90 = 450 kg
  • Общо добавено тегло: 500 × 1,14 = 570 kg

Предупреждение:

  • Добавяйте калциевия хлорид (CaCl₂) към водата на малки порции и при постоянно разбъркване
  • Никога не изливайте вода върху CaCl₂ – това може да предизвика силна реакция
  • Не използвайте CaCl₂ като антифриз за охлаждащата течност на двигателя