Гуми с водно пълнене
Така се пълнят гумите с вода
Колелото се завърта така, че вентилът да се намира най-отгоре. След това вътрешният или външният вентил се развива и на отвора се поставя пълнителният нипел. Той се свързва към воден маркуч. По време на пълненето с вода нипелът позволява на въздуха да излезе.
След като гумата се напълни, нипелът се отстранява и вентилът се завинтва обратно.
Гумата никога не се пълни 100% с вода – около 25% от нейния обем остава пълен с въздух. Това позволява налягането да се регулира по стандартен начин.
Калциев хлорид (CaCl₂)
При водно пълнене е важно да се вземат мерки срещу замръзване. Обикновено към водата се добавя калциев хлорид (CaCl₂) в следните концентрации:


Пример
75% от обема на гума с размер 600/65R38 е 500 литра (за всички размери и съответните 75% обеми вижте таблицата по-долу). Когато се цели защита от замръзване до -20 °C, водното пълнене трябва да се извърши в следните пропорции:
- Количество CaCl₂: 500 × 0,24 = 120 kg
- Обем вода: 500 × 0,90 = 450 kg
- Общо добавено тегло: 500 × 1,14 = 570 kg
Предупреждение:
- Добавяйте калциевия хлорид (CaCl₂) към водата на малки порции и при постоянно разбъркване
- Никога не изливайте вода върху CaCl₂ – това може да предизвика силна реакция
- Не използвайте CaCl₂ като антифриз за охлаждащата течност на двигателя